Veelgestelde vragen

Lotto abonnement

Op deze pagina lees je antwoorden op vragen over jouw Lotto abonnement.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact op met onze klantenservice.

Abonnement

  • Leuk dat je Lotto abonnee wil worden. Zo mis je nooit meer een trekking en de kans op het winnen van de Lotto Jackpot. Bekijk hier onze huidige abonnement actie. Wij wensen jou alvast veel speelplezier.

  • Normaal gesproken wordt je rond de 22e geïncasseerd voor alle trekkingen in de daarop volgende kalendermaand. Omdat je een abonnement hebt afgesloten of deze hebt uitgebreid met extra loten in een lopende spelperiode is er voor de trekkingen in deze spelperiode extra geïncasseerd.

  • Wil je meespelen met minder of juist meer loten? Wil je jouw getallen wijzigen? Wil je Lotto XL toevoegen? In jouw persoonlijke Mijn Lotto kan je jouw Lotto abonnement aanpassen. Ga naar Mijn Lotto > Mijn abonnement.

  • Wil je meespelen met andere getallen? In jouw persoonlijke Mijn Lotto kan je jouw getallen aanpassen.

  • Je kunt je speelwijze zelf aanpassen in Mijn Lotto. Na het inloggen op www.lotto.nl klik je op Mijn Loten en vervolgens op ‘Mijn abonnement’. Hier vind je de gegevens van je abonnement, waaronder je Loten. Klik onderaan op “Lot toevoegen” en volg de stappen.

  • Weet je zeker dat je je abonnement wilt opzeggen? Dan kan dit telefonisch, online of per post. Lees meer over opzeggen.

  • Heb je een kortingscode ontvangen, dan vul je deze in tijdens het afrekenen van jouw gekochte lot(en). Je korting wordt dan automatisch verrekend.

  • Heb je een gratis lot gewonnen, dan vind je deze terug in jouw persoonlijke ‘Mijn Lotto’ onder ‘Mijn Loten’.

  • Wanneer wij je opzegging nog vóór de eerstvolgende afschrijving kunnen verwerken, speel je mee tot het einde van de lopende Spelmaand Wanneer wij je opzegging pas later kunnen verwerken, speel je nog een Spelmaand langer mee.

  • Lotto werkt met spelperiodes. Een spelperiode loopt van de eerste zaterdag in de maand tot en met de laatste zaterdag in de maand. Omdat het de laatste zaterdag van de maand Lotto Super Zaterdag is en er dan 2 trekkingen op een avond plaatsvinden, zijn er in een spelperiode 5 of 6 Lotto trekkingen, afhankelijk van het aantal zaterdagen binnen de spelperiode. Vier keer per kalenderjaar zitten er in plaats van 4 zaterdagen, 5 zaterdagen in een spelperiode. Wij incasseren dan ook automatisch voor deze vijfde zaterdag. Daardoor is het incassobedrag in zo'n spelperiode hoger dan je van ons gewend bent. Wij incasseren rond de 22e van de maand voor de nieuwe spelperiode. Op je bankafschrift staat precies vermeld voor welke trekkingen wij hebben geïncasseerd. De inleg is € 2,- per Lot per trekking.

  • Onze betalingsverwerker Buckaroo verzorgt de automatische incasso. Ze maken hierbij gebruik van een incasso rekening bij de Deutsche bank te weten: NL 93 DEUT 0265 2523 93 ten name van NEDERLANDSE LOTERIJ BY BUCKAROO

  • De gegevens van je abonnement kan je terugvinden in Mijn Lotto bij Mijn Abonnementen.

  • Lotto stuurt een betaalverzoek aan spelers waarvan de incasso voor de automatische deelname niet is gelukt en waarbij er wel is deelgenomen aan één of meerdere trekkingen. Controleer dit allereerst in jouw bankomgeving. Twijfel je nog steeds aan de juistheid van het bericht? Neem dan contact op met de klantenservice. Houd de e-mail of de brief bij de hand, zodat de medewerker je snel van dienst kan zijn.

Deze week kans op € 3.500.000,-!

Elke zaterdag is er een Lotto trekking, en maak je dus kans op de vaakst vallende Jackpot van Nederland!

Naast de Jackpot zijn er nog veel meer geldprijzen, zo zijn er iedere zaterdag gemiddeld bijna 200.000 winnende loten.

Je valt al in de prijzen als je 2 getallen goed hebt! Met jouw Lotto abonnement speel je iedere week gemakkelijk automatisch mee.